ذرات معلق و آلاینده های موجود در هوای شهرهای بزرگ برای سلامتی انسان یک عامل خطرناک محسوب می شود. بنابراین استفاده از دستگاه تصفیه هوای خوب در خانه و محل کار ضرورت پیدا می کند. یک دستگاه تصفیه موجب پاکسازی هوا از ذرات معلق و آلاینده ها می شود.باتوجه به تقاضای بالا برای خرید دستگاه تصفیه هوا، برندهای زیادی انواع متنوعی از دستگاه تصفیه را تولید و روانه بازار می کنند.

اما یکی از عمده سوالاتی که خریداران با آن مواجه هستند این است که کدام دستگاه تصفیه هوای خوب بهتر است و اینکه یک دستگاه تصفیه هوای خوب باید چه ویژگی ها و امتیازهایی داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم در مورد ویژگی های دستگاه تصفیه هوای خوب برای منزل و محیط کار توضیحاتی را بیان کنیم بنابراین اگر شما هم قصد خرید دستگاه تصفیه هوا را دارید پیشنهاد ما به شما این است که تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

 

ویژگی های دستگاه تصفیه هوای خوب کدامند؟

ویژگی های دستگاه تصفیه هوای خوب کدامند؟

 

به طور مسلم در زمان خرید دستگاه تصفیه هوا به دنبال بهترین دستگاه تصفیه هستید که بتوانید با خرید آن از عملکرد خوب آن در محیط خانه و محل کار بهره مند شوید. بنابراین در بین برندهای متنوع دستگاه تصفیه به دنبال بهترین و مناسبت ترین دستگاه تصفیه هوا هستید.برخی از موارد موجود در دستگاه تصفیه در عملکرد و کارآیی دستگاه نقش بسزایی دارد.بنابراین با در نظر گرفتن برخی از ویزگی های دستگاه تصفیه هوا می توانید بهترین دستگاه را انتخاب کنید.

ما در ادامه برخی از ویژگی های دستگاه تصفیه هوای خوب را برای شما بیان می کنیم تا بهتر بتوانید دستگاه تصفیه هوا را انتخاب کنید.

قیمت مناسب و هزینه نگهداری پایین

یکی از مهمترین ویژگی های دستگاه تصفیه هوای خوب مربوط به قیمت آن است. در واقع یک دستگاه تصفیه خوب باید از قیمت مناسبی برخوردار باشد. البته هزینه نگهداری آن نیز پایین باشد که خیلی بهتر است. در طول زمان استفاده از دستگاه تصفیه هوا، تعویض کردن فیلترها برای شما هزینه بر خواهد بود و باید در صورت خراب شدن فیلترها آن را تعویض کنید. البته در نظر گرفتن کیفیت فیلترها در دستگاه تصفیه هوا نیز از مواردی است که در کاهش هزینه های نگهداری دستگاه تاثیر زیادی دارد. بنابراین یکی از موارد مهم در زمان خرید دستگاه تصفیه هوا این است که هزینه متوسط سالانه تعویض فیلترها را جدی بگیرید.

 

 

مصرف انرژی کم

به طور قطع در صورت مصرف انرژی بالا، هزینه قبض برق ماهیانه شما نیز افزایش می یابد بنابراین یکی از ویژگی های دستگاه تصفیه هوای خوب این است که مصرف انرژی پایین تری داشته باشد. بنابراین برای همین منظور باید به دنبال دستگاهی باشید که میزان مصرف انرژی آن در حدود 100 وات باشد. البته همان طور که بیان کردیم برندهای زیادی انواع متنوعی از دستگاه تصفیه را با میزان مصرف انرژی متفاوت طراحی و روانه بازار کرده اند که شما می توانید در وب سایت فروشگاه دستگاه تصفیه هوای خوب به دنبال بهترین دستگاه از نظر کارکرد باشید. در بین لیست دستگاه تصفیه هوا در سایت فروشگاه برخی از دستگاه ها دارای18 تا 53 وات انرژی هستند که طبیعتا از نظر مصرف انرژی بسیار مناسب هستند.

 

ضمانتنامه و خدمات پس از فروش داشتن

ضمانتنامه و خدمات پس از فروش داشتن

اگر دستگاه تصفیه هوا دارای ضمانتنامه و خدمات پس از فروش باشد شما با اطمینان بهتری می توانید آن را خریداری کنید و از خدمات گارانتی آن بعد از خرید می توانید بهره مند شوید.

 

 تولید صدا  کم حین عملکرد

یکی دیگر از ویژگی های دستگاه تصفیه هوای خوب این است که دستگاه تصفیه هوا در زمان کار کردن صدای پایینی داشته باشد و با تولید صدای بلند ایجاد مزاحمت برای دیگران نداشته باشد. الببته نکته ای که حائز اهمیت است این است که اگر دستگاه تصفیه هوا صدای بلندی  در زمان عملکرد داشته باشد استفاده مداوم از آن کمتر خواهد شد. به طور مسلم اگر دستگاه تصفیه هوا در زمان کار کردن سرو صدای زیادی از خود ایجاد کند آرامش محیط را به هم می زند. بنابراین در زمان خرید این دستگاه حتما به این ویژگی محصول توجه داشته باشید.

اگر دستگاه تصفیه هوا قابلیت تنظیم کردن سرو صدا را داشته باشد و بتوان درجه سرو صدای ان را در زمان کارکردن تنظیم کرد که خیلی خوب می شود. برخی از دستگاه تصفیه هوا دارای بلندترین صدا در حدود 50 تا 70 درجه هستند و برخی از دستگاه های دیگر نیز دارای کمترین سرعت فن در حدود 20 تا 40 درجه هستند. بنابراین در زمان خرید دستگاه تصفیه هوا باید به میزان صدا و سرعت فن آن توجه داشته باشید.

 

فیلتراسیون  مناسب هوا

از دیگر ویژگی های دستگاه تصفیه  هوای خوب می توان به انتخاب فیلتراسیون مناسب هوا اشاره کرد. فیلترهایی که در دستگاه های تصفیه هوا قرار دارد دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام قابلیت های متفاوتی در مقابله با آلودگی های هوای داخل خانه و محل کار دارند. بنابراین انتخاب نوع فیلتراسیون مناسب بهترین گزینه در زمان خرید دستگاه تصفیه هوا است. توانایی فیلترها برای مقابله با آلودگی هوا به صورت درصد محاسبه می شود بنابراین در زمان خرید دستگاه باید به میزان الودگی های موجود در محیط کار و خانه دقت داشته باشید. اما در این بین فیلترهای صنعتی نسبت به فیلترهای خانگی درصد بالاتری دارند.

 

سخن پایانی

دستگاه تصفیه هوا در پاکسازی هوا از ذرات معلق و دیگر آلاینده های نقش بسزایی دارد. تقاضا برای خرید این دستگاه روز به روز در حال افزایش است به همین دلیل برندهای زیادی انواع مختلفی از دستگاه تصفیه هوا را با نام های مختلف تولید و روانه بازار می کنند. بنابراین انتخاب یک دستگاه تصفیه هوای باید با در نظر گرفتن ویژگی های دستگاه تصفیه هوای خوب باشد که ما در این مقاله برخی از این ویژگی ها را بیان کردیم. بنابراین با استناد بر این ویژگی هایی که در این مقاله بیان کردیم راحت تر می توانید دستگاه تصفیه هوا را انتخاب و خریداری کنید.

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید فیلتر تصفیه استخر و جکوزی

سوالات متداول

1-آیا دستگاه تصفیه هوای بزرگ تر قدرت بیشتری دارد؟

به طور حتم این سوالی است که اغلب خریداران در زمان خرید دستگاه تصفیه هوا با آن مواجه هستند. اما علاوه بر بزرگی دستگاه باید به مواردی از قبیل مساحت تحت پوشش،فیلتر دستگاه و نوع فیلتراسیون نیز توجه داشته باشید تا بتوانید از عملکرد خوب دستگاه بهره مند شوید.

2-آیا داشتن دستگاه تصفیه هوا در سلامتی کودکان و نوزادان نیز نقش دارد؟

انتخاب دستگاه تصفیه هوا در پاکسازی هوا از باکتری ها و ویروس ها اهمیت زیادی دارد و با داشتن کودکان و نوزادان کوچک نیز با استفاده ازدستگاه تصفیه هوا، در محیط خانه هوای سالم تری خواهید داشت.

3-در زمان خرید دستگاه باید متراژ کل منزل توجه داشت؟

در زمان خرید دستگاه تصفیه هوا به جای در نظر گرفتن متراژ کل منزل و آپارتمان باید متراژ محل مورد نظر همچون اتاق خواب و پذیرایی را در نظر بگیرید.

4-از امکانات مهم دستگاه تصفیه هوا چیست؟

داشتن سنسور و نشان گر زمان تعویض یکی از امکانات مهم در زمان خرید دستگاه تصفیه هوا است. با داشتن این قابلیت در دستگاه شما در وقت مناسب فیلترهای را عوض خواهید کرد. اگر فیلترها به موقع عوض نشوند عملکرد دستگاه مختل خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)